Uncategorized

Våra nyheter

Varumärket Boden Hockey har fått support och det har gjorts stora insatser i både hall som digitalt.
Den nya hemsidan ska komplettera föreningens nya satsningar.

Framför allt som ett komplement till marknadssektionen. Under föregående år klev den digitala byrån EZ Agency in för att stötta verksamheten.

Utvecklingen av matchintrot, digitala skärmar, designmallar för sociala medier och marknadsföring har lett till ökade siffror i såväl hall som digitalt.

Men det var grundåret. Nu kommer nästa steg.

“Vi talade om att utveckla webben redan i det första mötet. Men det skulle bli en insats vi ville ta ett ordentligt grepp om och den kommer därför utvecklas i etapper enligt en plan. Det känns meningsfullt att investera i föreningen, som knyter ihop oss företagare och publik. Vi hoppas att fler tar efter och vågar stötta det vi alla i Boden förenas kring. Våra föreningar.”

säger Selma Knutsson, Digital Kreatör på EZ Agency som varit föreningens bollplank
Webben kommer släppas inom kort.

Det väntar en ny design med fokus på användarvänlighet och attraktivitet. Planen är att den ska utvecklas med föreningen, finnas inom sin tid tillgänglig på engelska och bli ett komplement till marknadssektionens annonsering.

Hon fortsätter:

“Vi vet vilka siffror hockeyn drar in i antal visningar och engagemang. Vi är säkra på att webben kommer bli ett stöd för Bodens marknadssektion och öppna upp en ny försäljning som skapar värde för både förening som sponsorer. Men också bidra till en högre upplevelse av hockeyns värdskap. Första etappen är under konstruktion och skulle släppas i samband med annonseringen för Lulematchen. Men utvecklingen har gått snabbare än tidsplan och lyftet kommer därför att presenteras inom kort. Etapp ett står för en ny grund och funktioner vi är bekanta med men med ett nytt utseende.

Håll utkik på Boden Hockeys sociala kanaler för när hemsidan släpps.”